Milestone muaz iskandar @ 10months

salam... 

ya rabbi bersawangnye blog neh... bizinye daku.. tmpt kerja baru + takde masa + takde cite menarik pon nak diupdate kan.. :p

ni milestone muaz pun da 2bulan tak buat.. postpone punye postpone dr 7bulan, smp la ni baru ade mase nak cilok2 sket.. (tp main petville bule plak..) :p

sorryla muaz yer... mama letak sekali 2bulan nye milestone dlm satu entry la yer.. 

arini, 13 mac 2010, genapla umo muaz 10bulan.. arini muaz demam pulak.. iskk.. nak alih bulan gamaknye.. huhu

perkembangan muaz setakat ni :-

  • ni yg paling mama sedih skali.. muaz da tak exclusive breastfeed lg dah.. muaz hanya official bf selama 9bulan 16 hari sahaja.. sbb susu mama mmg drop teruk sangat2.. stok frozen plak da abis kan.. terpaksa muaz minum fm da... tp bukanla 100%, mama still campurkan dgn breast milk lagi..
  • muaz minum susu fm anmum langkah 2
  • muaz tak suke instant food.. spt nestum.. hoho.. so mama mmg akan masak makanan muaz setiap mlm utk dibawa pegi umah maktok die esoknye..
  • muaz suka makan nasi n pasta.. :p demand dak neh..
  • muaz tak suke makan manis2.. ikut ayah die ni..
  • muaz takde gigi lagi.. dah masuk 10bulan ni gigi tak tumbuh2 lagi.. tp nampak da bunga2 gigi tu.. ade 4.. 2 atas, 2 bawah.. skali rap kot naik nnt..
  • muaz mcm tak merangkak je.. die mcm skip tau.. terus memanjat.. iskk.. takpela ye syg.. pasni terus jalan k???
  • dah 10 bulan ni, muaz hanya minum maksimum susu sebanyak 4oz sahaja.. jarangla habis 5oz.. sikit kan??
  • muaz sangat suka main bola.. kalo kt ajak die main bola, mmg sampai peluh2 kt dibuatnya.. die tak penat, mama die yg penat.. haha
  • muaz suka jalan2.. kalo dpt naik keta, diam je..
  • muaz suka naik moto.. so ptg2 ayah die akan bawak die naik moto jalan2 pusing taman.. nnt kt suh ayah beli moto battery tu eh muaz eh.. :)
  • muaz suke tgk baby2/kanak-kanak yg main2 sekeliling dia.. eh tak kira la main2 ke, budak2 tu diam2 je ke.. dia mcm nak kawan... agaknye sbb dia dah biasa kat umah maktok, dia selalu main ngan kakak aisyah die kot.. sbb tu bile balik umah, die takde kawan, die cam boring sket kene main sorg2.. sorila muaz eh.. mama tak dpt nak bg adik lg kat muaz.. tunggu dulu la eh.. :)
  • berat muaz skang ni roughly 11-12kg kot... tak pg checkup lg.. :) tinggi die adelah 76cm.. tinggi nye anak mama ni... tak sangka betul... ni mama suh grenma ukur mase nak buat passport muaz ritu..
  • muaz pakai pampers huggies dry size XL :p
  • walaupun muaz minum fm.. tp bile nak tido, mesti die nak candu die.. ehehehe.. ape lagi, tek mama ler.. :p
  • muaz suke tarik rambut org la.. 
  • muaz tak takut dok dalam gelap, tp takut kena tinggal sorg2
  • muaz da start tau "awareness on height"... tu pasal suke pegi tepi2 katil, nak tgk kat lantai.. 
  • muaz suke tengok kipas.. tak kira la pusing ke tak.. kalo tak pusing die akan usaha nak amik blade kipas tu..
  • muaz suke tgk org turn on aircond
  • muaz jarang masukkan ape2 yg die dapat dlm mulut.. so kalo mama bagi baby bites, dia takkan makan sendiri.. so, kenela suapkan..
  • muaz suke mandi.. nnt mama belikan float eh.. takde kesempatan lg la.. lg pun, nak mandi kat mane kan??
  • muaz tak suke pakai topi...
  • muaz suke main dgn bolster grenma.. die akan tarik bolster tu n tolak... die nak tgk bolster tu berjalan.. hehehe
  • muaz suke iklan fair n lovely, iklan susu fernleaf n iklan sabun breeze.. fernleaf tu bole la tahan lagikan, sbb susu.. yg lg 2 tu tak paham mama nape muaz suke.. hehehehe
  • muaz is very determine boy.. kalo die nak akan die usahakan.. mama penah buat mcm2 halangan kalo die nak sesuatu.. tp die usaha jugak smp dapat... good boy!!!
ok.. tu je yg mama ingat... nnt ade lg, spt biasa.. next month ok!!!

gambar muaz terbaru, tadop.. pasal, cable digicam mama ade dlm bag lappy maklang.. maklang skang kat gopeng... kene tunggu die balik.. ;)

1 respond(s):

farah fatihah said...

awak, lamanya x update blog!
muaz dah besau dah pun..